DECLARAȚIA DE POLITICĂ
A DIRECTORULUI EXECUTIV
AL DIRECȚIEI JUDEȚENE DE EVIDENȚĂ A PERSOANELOR CLUJ
REFERITOARE LA CALITATE ȘI OBIECTIVELE ACESTEI POLITICI
Obiectivul politicii în domeniul calității a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Cluj este de a dezvolta și menține la cele mai înalte standarde de calitate serviciile furnizate de compartimentele interne, în vederea obținerii satisfacției și încrederii beneficiarilor în administrația publică locală, în condiții de economicitate, eficiență și eficacitate, conform cerințelor legale și de reglementare aplicabile.
Politica a fost elaborată astfel încât să fie în concordanță cu reforma și modernizarea continuă a administrației publice din România, fiind bazată pe principiile managementului calității și pe îmbunătățirea continuă a performanțelor, exprimând totodată orientarea D.J.E.P. Cluj spre satisfacerea cerințelor și așteptărilor beneficiarilor și ale celorlalte părți interesate relevante identificate.
Această politică are la bază conceptul de satisfacere a cerințelor specificate și nespecificate, ceea ce presupune ca fiecare angajat să contribuie activ la atingerea obiectivelor generale stabilite, dar și a obiectivelor specifice structurilor funcționale.
Realizarea politicii se bazează pe menținerea și îmbunătățirea continuă a Sistemului de Management al Calității în conformitate cu cerințele standardului ISO 9001:2015 care să conducă la atingerea următoarelor obiective strategice:
- Îmbunătățirea continuă a performanțelor angajaților proprii în vederea creșterii calității și eficienței serviciilor oferite cetățenilor. Furnizarea de servicii publice de calitate orientate către beneficiari și alte părți interesate asigurând un cadru transparent și obiectiv în toate activitățile desfășurate;
- Creșterea gradului de conștientizare al angajaților cu privire la rolul lor în îndeplinirea obiectivelor și acordarea de servicii de calitate cetățenilor;
- Evaluarea continuă a Sistemului de Management al Calității în scopul îmbunătățirii acestuia;
- Promovarea abordării gândirii pe bază de risc și oportunități prin care se urmărește identificarea riscurilor și a oportunităților de la nivelul proceselor și serviciilor pentru a menține un sistem de management al calității caracterizat de o puternică orientare spre cetățean, motivare și implicare a managementului de la nivelurile superioare, abordare procesuală și îmbunătățire continuă.
Îndeplinirea obiectivelor strategice la nivelul D.J.E.P. Cluj vor avea ca bază de referință următoarele valori comune:
- Demnitate publică:
Acționează legal, etic și în interes public.
- Integritatea personală și profesională:
Acționează cu cinste, loialitate și respect, adoptă standarde etice înalte. Fii deschis pentru critica constructivă și sugestiile de îmbunătățire.
- Orientarea către cetățean:
Ascultă-i pe cetățeni ca să le afli nevoile și acționează ca și cum ar fi nevoile tale. Găsește permanent echilibrul între prevederile legii și interesele cetățenilor.
- Profesionalism:
Străduiește-te să fii întotdeauna cel mai bun în domeniul tău, fii pregătit pentru ceea ce ai de făcut și atinge obiectivele pe care le ai.
- Responsabilitate:
Acționează matur și conștient de implicațiile deciziilor tale.
- Perseverență:
Du până la capăt lucrul în care te-ai implicat. Nu renunța ușor. Fii gata să o iei de la început.
- Creativitate:
Găsește cele mai bune soluții la problemele pe care le ai de rezolvat. Atunci când aparent „ nu se poate ”, inovează!
- Entuziasm:
Fii pasionat de ceea ce faci.
- Spirit de echipă:
Comunicarea implică diversitate; ascultă-i și pe ceilalți. Cooperează cu colegii pentru atingerea obiectivelor.
- Bun simț.
Respectă-i pe cei din jurul tău și poartă-te așa cum vrei să se poarte și ei cu tine.
Conducerea Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Cluj se angajează să acționeze pentru îndeplinirea politicii în domeniul calității, a obiectivelor stabilite, pentru satisfacerea nevoilor cetățenilor și a altor părți interesate, pentru respectarea angajamentului de integritate, asigurând în acest scop alocarea resurselor umane, materiale, financiare și menținerea infrastructurii necesare realizării conformității serviciilor prestate.
Politica referitoare la calitate și obiectivele strategice sunt în acord cu scopul și contextul organizației și susțin direcția strategică a D.J.E.P. Cluj, fiind comunicate, înțelese și aplicate de către întreg personalul.
Politica referitoare la calitate este analizată și adecvată continuu și este pusă la dispoziția tuturor părților interesate.
DIRECTOR EXECUTIV CLUJ-NAPOCA
IOAN-EMILIAN ROȘCA 05 ianuarie 2024